Dagen som aldrig verkar komma..

Idag har jag en såndär dag som jag tycker är extra jobbig, då mina tankar inte är så bra, mina tårar är inte långt borta och mitt hjärta gör så förbannat ont av saknaden av min älskade storasyster. Min äldsta syster dog 4/8-05 och lämpligt nog samma vecka som en vän sa till mig: vi hörs efter veckoslutet och varpå jag svarar: ja såklart vi gör om inte jag eller någon jag känner blir påkörd av en buss eller något liknande. Det läskiga var att jag inte sa det på ett skämtsamt sätt, jag tillomed kände mig väldigt ledsen i samma ögonblick som jag sa meningen.

Samma vecka pratade jag med min storasyster i telefon och bad henne komma hem innan det händer något (vad visste jag inte då, men jag hade känslan av att något skulle hända) hon säger vi får se, det var sista gången jag pratade med henne och dagarna innan var sista gången jag såg henne i livet.

Den veckan kom ett av de sjukaste och ett av de svåraste telefonsamtal jag någonsin haft i mitt liv. Jag minns det samtalet ganska så väl..

Syster: Hej *massa snyftningar*
Jag: Hej, vad är det? vad är det som hänt..?
Syster: Marina är död

Tystnad, jag försöker förstå vad hon just sagt men beslutar mig för att hon är en idiot som skämtar om helt fel saker.

Jag: Vad säger du människa!!? Vad håller du på med!? man skämtar inte så!
Syster: ja men det är sant, hon är död!
Jag: Är du dum i hela huvudet!!? Ja du är dum i huvudet! hur fan kan du ringa och skämta om en sån sak!!? Jävla idiot! *slänger på luren*

Sitter ett tag och funderar på samtalet, tillslut ringer jag min mamma men inget svar, ringer flera gånger och tillslut svarar hon och jag skäller på henne om att hennes andra dotter ringer till mig och ljuger, hittar på saker om vår syster. Min mamma får inte syl i vädret då jag gapar på om att syrran är en idiot och vid det här laget stortjuter jag. När min mamma väl får säga något så bekräftar hon att det är så, att Marina min älskade syster är död, att polisen nyss har gått efter ett långt samtal med henne. Jag vägrar tro på henne och säger att de måste ha misstagit sig, min syster lever, det är inte hon som har dött, hon lever och hon kommer komma hem.
 
Jag väntar fortfarande på att den dagen ska komma, dagen då hon kommer hem till oss igen..
 




Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, bara skriva av mig lite..

Kommentarer
Postat av: Maria
2009-06-03 @ 14:27:07
URL: http://malabuz.blogg.se/

Men usch vad tråkigt!

Postat av: Anonym
2009-06-03 @ 14:38:45

Vad hände din syster?

Postat av: Amanda
2009-06-03 @ 16:23:28
URL: http://creyla.blogg.se/

Men usch...sitter och lipar som en tok här hemma nu. Klarar inte sånna här inlägg när jag inte sovit. (hade nog grinat iaf men man kan ju alltid försöka skylla på trötthet).

Det är så orättist när unga människor rycks bort ifrån oss alldeles för tidigt!



Läskigt också att du kände på dig att något skulle hända. Vad maktlös du måste känna dig nu efteråt då. :o/



KRAM på dig!

Postat av: Elin (Edvinsmamma)
2009-06-03 @ 16:26:22
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Förstår att det måste vara en av dom hemskaste dagar i ditt och dina anhörigas liv...att tappa ett syskon måste vara som att tappa en bit av sig själv...



Får man fråga hur hon dog?

Kramar om och hoppas att du snart blir glad igen!

Postat av: Amanda
2009-06-03 @ 16:27:13
URL: http://creyla.blogg.se/

Det skulle jag kunna göra om jag orkar. Det är riktigt tokbilligt! Mössorna kostade 30 kronor styck och tröjorna fick jag för en 100-lapp. :o) Jackan var till halva priset. Fanns ganska mycket att välja på med. Jag kan dock inte sara riktigt på nu om jag kan gå ner dit imorgon. troligtvis kan jag det. Har du msn eller mail kanske vi kan höras där senare ikväll? Då borde jag veta lite mera.

Kram

Postat av: Amanda
2009-06-03 @ 18:34:32
URL: http://creyla.blogg.se/

Det brukar hon nog inte göra men jag kan maila henne och fråga och isf ge dig hennes mailadress. ^^



Jag ska också göra en liten lista åt dig på några av alla dom sakerna jag såg isf. Och priserna på dom sakerna jag köpte.

Kram

Postat av: rebecca
2009-06-03 @ 21:07:41
URL: http://geshiia.blogg.se/

SVAR Fråga får man, men hur hon dog är inget jag kommer svara på pågrund av vissa saker.

Postat av: moa
2009-06-03 @ 21:44:38
URL: http://www.metrobloggen.se/moa86

massa styrkekramar, jag kan inte föreställa mig hur man kan reagera.

vi har en arbetskamrat som nyligen nylig fick besked om att hennes 5 åriga dotter dött i en bil olycka och hennes man som satt med var allvarligt skadad..han har vaknat ur koma men kommer troligtvis vara förlamad hela livet..allt detta bara för de skulle köpa färska bullar på morgonen..nej usch jag börjar gråta bara av att tänka på allt hemskt många får gå igenom..

kramar på dig och familjen.

Postat av: Nexa
2009-06-03 @ 22:42:06
URL: http://nexas.blogg.se/

Jag hoppas det blir färre och färre såna här dagar, kände jag Marina rätt så hade hon inte velat att ni var ledsna för ofta, även om det självklart inte går att komma ifrån då och då.

Försök minnas alla bra stunder, och tänk också på att hon faktiskt lever vidare i K... även om det på sitt sätt är smärtsamt.

Som någon sagt till mig ett antal gånger, bit ihop, imorgon är en annan dag, och förhoppningsvis känns saker lite annorlunda då. Varje dag ger ett nytt perspektiv på saker.

Kram på dig!

/Jessica

Postat av: rebecca
2009-06-04 @ 06:36:35
URL: http://geshiia.blogg.se/

SVAR Tack för era kommentarer, inget som hade behövts men ändå skönt att få läsa. Kram


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback