Svar på kommentar!

Jag har varit lite eller ja ganska mycket slö med att svara på vissa kommentarer här i bloggen men nu tänkte jag ta tag i vissa kommentarer, jag börjar med att slänga upp svar på kommentarer från inlägget om Robin och hans riktiga pappa här i min blogg då säkert fler är nyfikna på svaren.



Kommentar från Nexa
Det är egentligen svårt att säga att du har gjort rätt eller fel, själv hade jag nog talat om ifall lucas pappa suttit inne, om lucas nu var i Robins ålder vill säga. Han skulle vara stor nog att förstå att det är pappans fel att han varit dum och att man får ta konsekvenser för vad man gör då, kan jag känna. Vilket tillfälle att få in en sån grej, liksom! Å andra sidan kan jag förstå att du vill "skydda" Robin från hela fängelsebiten, men anta att han sitter i skolan och googlar på sig själv, eller någon i din familj, och hittar din blogg, och läser detta. Barn är smartare än man tror, och nu kanske jag målar fan på väggen lite, men tror du inte att det skulle varit bättre att inte ljuga OM han kommer på det på något vis?

Hmm. Självklart är jag glad att det hittills funkat, men jag skulle nog inte själv göra så. Jag har alltid vetat allt om vad min egen pappa gjort, och inte tagit skada från det, det är däri min erfarenhet ligger i den här frågan. Han är ingen lammunge han heller, kan jag säga. Jag hoppas också att A ser till att hålla det han sagt, det är ju som sagt en jobbig situation för dig att lämna iväg honom även om han är "stor", och skulle han bli besviken så är det klart det är jobbigt.. Men då vet ni ju det, och kan utgå från det i nästa fall. Men jag tror på att ge folk en chans, det hade jag också gjort. Först när han misskött sig skulle jag dra in allt umgänge. Även om det är en "hård" åtgärd att dra in allt umgänge, så är det bättre för barn att inte umgås alls med sina föräldrar om det inte kan ske regelbundet så det slipper vara osäkra på om det kommer att bli av eller inte. Att komma en gång var tredje månad är liksom mer förslitning är nytta, så då skulle åtminstone jag säga ifrån.


Lycka till i alla fall, jag håller alla tummar för att det kommer gå BRA. Chansen FINNS att A har lärt sig någonting när han suttit inne, men ha i åtanke att han också haft tid på sig att knyta ordentliga kriminella kontakter, så det kan lika gärna vara så att han drar åt andra hållet, om man kan säga så. Allt kan hända. Vi hoppas på något bra!
/Jessica

2009-05-22 @ 15:10:42
URL: http://nexas.blogg.se


Svar till Nexa: Visst Robin kanske är stor nog att veta men nee jag vet inte.. Tänk när frågorna var är din pappa? vad jobbar din pappa med? osv kommer upp i skolan, ska Robin säga att han sitter i fängelse och vad ska han svara på kommande frågor? tex vad har din pappa gjort då? eller när barnen säger att det bara är idioter som gör dumma saker och hamnar i fängelse, din pappa är en idiot osv nee jag vill inte utsätta Robin för kränkande frågor och kommentarer som jag vet kommer komma. Jag känner även att då jag inte har all info om varför han suttit inne så vill jag inte säga något då jag inte vill säga saker som sen kanske visar sig att det inte var riktigt så. Alltså jag vet varför han sitter inne men det är så mycket runt omkring, tex han kanske sitter inne för att man "tjallar" inte på andra, han kanske sitter inne för att vissa personer ljuger och sanningen inte går att bevisa och det är ord mot ord. m.m.


Robin ska få veta att hans pappa suttit inne men inte nu och jag håller med dig att det skulle vara bra att berätta för att visa vad som kan hända om man gör dumma saker. Att Robin skulle hitta min sida är inte så stor chans just nu iallafall, i skolan har de datorer visst men inte för att surfande utan matteprogram osv. Hemma och hos mormor är det bara vissa sidor han får vara inne på och det vet han och han följer de regler som är satta för honom när det gäller datorn.


Jag tror också på att ge människor en andra chans och en tredje beroende på situation, folk mognar och ändras ju faktigst. :)


Angånde träffandet kommer det nog inte bli riktigt regelbundet nej då hans pappa bor i stockholm och att resa dit och hem kostar pengar och så har hans pappa sjuhundraelva ungar till som säkert vill träffa och umgås med pappan själv. Nejdå så illa är det inte men han har 4 ungar till och såklart med 4 olika mammor. ;) Ja jag hoppas med att han skärper till sig och visst kan han ha knytit nya kriminella kontakter vilket är ganska troligt men man får hoppas att även de har tänkt till och vill leva ett ordentligt liv. ;) Jag tänker iallafall tro på honom tills motsatsen sker. ;)


Kommentar från Amanda

Ja du vännen. detta förstår jag att du tänker mycket på. Det hade jag med gjort om jag varit i samma sits. Man vill juh inte att ens barn ska bli svikna, vilket Robin juh skulle bli om pappa inte håller vad han lovat. Så som han ser fram emot att få träffa honom. Jag håller alla tummar och tår för att han ska göra det, att han håller sitt ord, och att Robin hädanefter får njuta mer av sin pappa!
Stora kramar!

2009-05-22 @ 19:15:12
URL:
http://creyla.blogg.se
 
Svar till Amanda: Tack, alla tår och tummar är välkommna. =)

Kommentar från LoEM:

vågar man fråga varför han sitter inne ?
Det är iallafall bra att du inte berättar sanningen för sonen, han är nog inte redo för att veta det ännu. han är ju fortfarande ett litet barn.

2009-05-22 @ 23:31:29
URL: http://loem.blogg.se

Svar till LoEM: Fråga får man alltid ;) men nej jag tänker inte tala om varför han sitter inne.

Kommentar från Hanna:

Hur gamal e Robin?

2009-05-23 @ 13:40:59
URL: http://habber.blogg.se

Svar till Hanna: Robin blir 10 år nästa månad


Kommentarer
Postat av: Nexa
2009-05-23 @ 22:10:24
URL: http://nexas.blogg.se/

Hehe, det var ett lååångt svar, tack för det!

Hmm, vissa pippar runt minsann. Lika med Lucas pappa, fast än så länge är det ju bara en till, fast å andra sidan skiter han lika mkt i dem båda, så det går väl på ett ut, antar jag. Fast jag bryr mig inte så mkt, eftersom Lucas nu råkar ha en fadersgestalt att räkna med i Peter. TUR. Inte alla får det.

Självklart är det ditt val hur umgänge och allt ska se ut, men det är ju också lite olika situationer för varje person, jag utgår från mina erfarenheter, du dina. Så det blir säkert bättre på ditt sätt än på mitt!

Ha det bra!

Jessica

Postat av: Maria
2009-05-23 @ 23:38:41
URL: http://malabuz.blogg.se/

Ja men det blir jätte bra. min mail är [email protected]


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback