Tävlings fundering

Tävlingen är avslutad. Tävlingen i samarbete med sagobella.se är avslutad och vinnaren kommer dras om 1-2 dagar när jag kommer hem till min dator och kan använda mig av den för att fixa ihop en bild till inlägget, jag vill att inlägget ska se ut som tidigare vinnarinlägg.

En annan sak, jag såg att min sambo är med och tävlar *chockad* och självklart ska han få vara med och tävla som vilken annan människa eller hur..? Jag lottar ju vinnaren själv på random.org som ni vet och nu funderar jag på hur jag ska göra med själva utlottningen, jag vill inte att folk ska få för sig att jag fuskat OM min sambo råkar vinna.

Ni som har tävlingar själva i era bloggar hur gör ni när någon av era nära&kära är med och tävlar? Ja alltså för att slippa höra något om fusk? Låter ni någon annan fixa dragningen? eller kör ni bara på och låter folk få tro det de tror?




Jag vill även passa på att tala om för er som tipsar om tävlingar i min trevliga blogg att läsa ovanför där ni kommenterar i min blogg. Jag vill ha alla tips på era tävlingar i ett speciellt inlägg, vilket det även finns länk till där ovanför där ni komenterar. Jag vill INTE ha massa fula tipskommentar bland mina vanliga inläggskommentarer, det är så jäkla "stökigt" men somsagt jag vill fortfarande ha de men i det inlägget som ni hittar via länken ovanför där ni kommenterar.


Kommentarer
Postat av: Carolina
2010-01-05 @ 11:06:32
URL: http://carolina1979.se

Oj, det var en mycket bra fråga... min man har ju aldrig deltagit i mina tävlingar, men däremot har min lillasyster en gång deltagit, då räknade jag henne som en vanlig deltagare och använde mig av den slumptalsgeneratorn som jag alltid gör - hon vann inte, så det var väl inget mer med det... men sen så har ju vänner till mig vunnit i några tävlingar, men som sagt - de som vill delta får ju delta, man räknar ju alla deltagare lika - skulle någon börja ifrågasätta och anklaga en för fusk (vilket jag verkligen inte tror/hoppas skulle hända - för allt går ju helt rätt till) så skulle jag nog be företaget som sponsrar tävlingen att de skulle lotta fram vinnare. Hoppas detta väldigt svamliga svar gav dig lite hjälp i ditt funderande... men summan av det jag vill säga iallafall är att vänner och familj får ju såklart delta i tävlingarna, under samma förutsättningar som alla andra - så tycker jag!

Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma
2010-01-05 @ 11:11:57
URL: http://salkert.se

Nu har ingen familjemedlem varit med i någon utav mina tävlingar, men skulle dom det så räknar jag med dom.

Som du skriver använder du random.org?



Dessutom, hur många gånger har inte bloggvänner varit med och tävlat, då kan man juh likagärna fuska i alla sina tävlingar och se till att ens vänner eller favoritbloggare vinner?



Nää kör du på. :)

Postat av: Crazyangel [mmma till Milton&gravid]
2010-01-05 @ 11:14:40
URL: http://crazyangel.blogg.se/

kontakta baa vinnaren utan att skirva ut dte ibloggen om du är rädd att folk reagerar så. men jag skulle nog jsälv inte låta min sambo vara med i tävlingen.. Okey med kompisar men inte närmare än så. Då kan nog ven sponsorerna reagera.

Postat av: Madeleine
2010-01-05 @ 11:18:09
URL: http://muppsan.com

Jag har många nära och kära som tävlar i bloggen, jag kör random som alla andra gör, blir det någon jag känner så blir det. Ingen som faktiskt sagt nåt om det blivit en vän eller familjemedlem som vunnit. Inte för att det har hänt mer än en gång typ.. :-o Inte så vanligt dessvärre ;-) Bry dig inte om vad folk skriver ifall du skulle bli påhoppad om fusk!! Du är faktiskt den som ansvarar föt tävlingen, dvs domare, gillar man det inte ska man inte vara med. I vissa fall utser även mina företag vinnaren, då kan jag inte alls påverka!! Lycka till ;-)

Postat av: Tant Ulrika
2010-01-05 @ 11:49:01
URL: http://uj76.blogspot.com

Vilken bra fråga! Nu har jag heller aldrig min man varit med o tävlat, kommer med all säkerhet aldrig att inträffa heller ;) Men OM så skulle det kännas mkt underligt om jag lottade fram honom som vinnare..underligt för både mig, de andra som deltagit o företaget/ butiken som sponsrat skulle jag kunna tänka mig. Skulle nog precis som "Crazyangel" skriver inte låta honom delta överhuvudtaget. Ok vänner, o de har även vunnit hos mig (någon enstaka) men där tror jag oxå "gränsen går" för mig iaf :)

Postat av: Rebecca
2010-01-05 @ 12:47:52
URL: http://www.cheeky.nu

Hejhej!



Min man har aldrig varit med i mina tävlingar men jag tycker att alla som är med, oavsett vänner eller okända ska få en chans så jag hade dragit vinnaren och blir det en vän så blir det. Sen får folk tro vad dom vill.

Kram rebecca

Postat av: MansonDust
2010-01-05 @ 14:31:38
URL: http://mansondusts.blogg.se/

Min bästa vän har faktiskt vunnit hos mig TVÅ gånger, men ingen har sagt något om att det skulle vara fusk. Jag använder också random.org & jag lottar precis som vanligt, skriver samma vinnarmail osv även om någon nära mig .

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-01-05 @ 14:54:17
URL: http://beckahbitch.se

Jag har bara haft två tävlingar och ja, du vet ju hur det gick i första när syrran vann :-) då kunde jag göra två priser men det går ju inte om man är sponsrad. Svårt men jag hade nog kör på som om den man känner är vem som helst - vinner den så vinner den. Om någon tror att man fuskat får den väl tro det. Bara att skita i sånna kommentarer och inte ens godkänna dem om det kommer sånt.

Postat av: ★Hanna★
2010-01-05 @ 16:24:41
URL: http://www.LucasMamma.se

I andra, icke-blogg tävlingar så får inte anställda eller deras familjer tävla iaf :)

Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg
2010-01-05 @ 20:09:53
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Det har hänt att familjemedlemmar (min mamma) varit med samt jobbarkompisar men jag kör på random.org och den som vinner vinner... än så har det inte hänt att min mamma vunnit. Det finns de som videofilmar sin dragning men det verkar lite överkurs tycker jag.

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-01-05 @ 21:10:10
URL: http://geshiia.blogg.se/

TACK för era svar, jag ska ta mig en funderare på detta men det lutar åt att han får vara med. Jag funderar även på att be en vän att köra en random.org och sen printa den och maila mig.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback