Förlossningen med Alice

Som sagt fem steg på väg till toaletten efter att detta inlägg skrevs så gick mitt vatten. A låg och sov då han jobbat natt, jag försöker väcka honom. Talar om tre gånger att mitt vatten gått varpå han svarar sista gången att nej han vill inte ha något vatten. ;) Tillslut fattar han och flyger snabbt upp ur sängen. Vi ringer BB och sen min mamma för att tala om att det är dags och vi kommer fram till att hon ska hämta Liam på dagis så vi kan åka in direkt. Har inga värkar här dock så vi packar det sista och åker mot BB i Eskilstuna.

Kommer in och får vänta ett bra tag då alla rum var upptagna (de rum man får först för att kolla CTG osv), tillslut får jag ett rum. De kollar CTG och nej inga regelbundna värkar och de är inte så ofta heller, hade vi bott i Eskilstuna så hade vi fått åka hem igen men nu hade vi tur att få vara kvar för att slippa åka till Katrineholm igen.

Vi var framme vid Eskilstuna runt 15:00 men fick som sagt vänta ett bra tag innan vi fick ett rum, låg sen med CTG runt 30 minuter. De trodde det kunde ta ett tag innan värkarna kom igång så det bestämdes att vi skulle ta en promenad eller nåt för att få igång det, vi valde att åka och shoppa lite och så skulle vi komma tillbaka till sjukhuset runt 19:00 då butikerna stängde runt den tiden.

Jag tog på mig skor och jacka och så gick vi, påväg ut till bilen kom det värkar då och då, ja ungefär var 5:e minut men tänkte att det bara är tillfälligt och så åkte vi till Tuna park för att shoppa och vi kommer in på Tuna Park och där kommer värkarna med mindre än en minut imellan, även då tänkte jag att nee fan det är bara tillfälligt, de sa ju att det kunde ta ett tag. Jag stod ut med 6-7 värkar och sen sa jag till A att det nog inte bara var tillfälligt endå.

Nu gjorde det grymt ont!

Vi åkte tillbaka till förlossningen och kom in, de satte CTG och kände hur öppen jag var och jag var öppen 4 cm, jag fick lustgas och de sa att det kommer fortfarande ta en stund till innan det är dags, det tog ett par minuter och sen kände jag mig skitnödig vilket jag även sa, de kände igen och hoppsan jag var visst öppen 10 cm. Dags att krysta!

Det gick tydligen snabbt har jag fått det sagt till mig, ja från första krystvärken, själv tyckte jag att det kändes som en evighet innan jag fick bebis på bröstet. Jag räknade inte krystvärkarna (inte A heller) men kan tänka mig att det var runt 7-8 stycken? Kan ha varit mindre med. Jag andades in så mycket lustgas att jag blev lite hög och okoncentrerad på att krysta så BM sa åt mig att sluta men jag kunde inte, det gjorde för ont och det kändes för bra för att sluta. ;) Tillslut stängde de av gasen utan att jag visste om det *dumma dom*.

Jag riktigt kände hur det sved till riktigt ordentligt nertill när jag skulle krysta ut bebis, de sprayade lite bedövningsspray men vetifan om det hjälpte något, jo lite hjälpte det säkert. Att de ens sprayade var för att jag sa att det sved. Det fortsatte svida dock men ETT TU TRE så var huvudet och axlar ute, därimot satt hon fast med magen, jag kände hur de försökte dra ut henne två-tre gånger men tillslut sa de åt mig att krysta igen och PLOPP så var hela tösabiten ute och strax därefter kom moderkakan. Två stygn behövdes sys efteråt.

Fick upp lilltjejen på bröstet och där låg vi och mös ett bra tag. En stund senare kom den fina berömda förlossningsbrickan med mackor, varm choklad och juice, det var gott kan jag lova. ;) När vi ätit klart fick vi nytt rum och där stannade vi i sex dagar, mer om varför kommer i ett eget inlägg. Kort och gott: förlossningen gick bra. :)

Alice Marina Karin som är namnen vi valt till vår älskade dotter kom klockan 17:38 den 27/10-11 och vägde 4370 gram och var 51 lång och hade 35 i hattmått. <3



 


Kommentarer
Postat av: Celine Naminah
2011-11-28 @ 17:28:46
URL: http://phantazia.blogg.se/

Tack för att jag fick läsa, men undrar såklart varför ni stannade så länge. jag blev utsparkd från det sjukhuset medan jänta fick ligga kvar på prematuren i 10 dagar.

Postat av: Anonym
2011-11-28 @ 20:35:54

Kul att få läsa :)

Postat av: Emma
2011-11-29 @ 14:14:15
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/

Nej jag vet och är man 41 år borde man klara av att en tjej gör slut med än

Postat av: Julia
2011-11-30 @ 20:32:09
URL: http://underbaraungar.se

Grattis till en söt liten dotter :)

Även jag är nyfiken på varför ni stannade så länge på bb?



Jag snubblade precis över din sida på fl, jag tror att vi höll till i samma tråd 07 då jag väntade fyran :)



Kram


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback