BVCbesök

Vi var på BVC idag och mätte och vägde, Alice växer och går upp i vikt men dåligt. På tre veckor har hon bara gått upp 85g och "normalt" om man ska gå efter BVC så ska ett barn gå upp mellan 150-200g per vecka.

På BB sa de "Ge barnet mat när hon vill ha, gå inte efter klockan", jag har alltid gått efter klockan med mina tidigare barn, gett var 4:de timme. Jag ifrågesatte det genom att fråga "Men tänk om det går över 5-6 timmar då?" och jag fick samma svar som det hon sa först så jag gick efter det. Det går ungefär 4-6 timmar imellan Alice mål.

BVCtanten tyckte vi skulle mata oftare men frågan är om det kommer funka? Alice kräks ju oftast upp en del av det hon ätit och då kan det endå ha gått 5-6 timmar sen senaste målet. BVCtanten tyckte vi skulle ge 100 ML var 3:dje timma men då kommer vi ju in på det med klockan vilket jag iofs föredrar och tycker är bra men jag tror fortfarande inte Alice kommer orka eller vilja äta så ofta. Men men bara att prova, allt för att hon ska öka i vikt.

Alices vikt och längd

Datum: 18/11-11
Ålder:
3 veckor och en dag
Vikt: 4455
Längd: 53,8
Huvud: 36,4

Datum: 27/10-11
Ålder: nyfödd
Vikt: 4370
Längd: 51
Huvud: 35

Bör jag vara orolig? Hur har era barn gått upp i vikt de första veckorna/månaderna?

Kommentarer

- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback