Barnkläder och A

Bebisens pappa är verkligen tråkig när det kommer till barnkläder, han är en riktig såndär person som tycker att flickor ska ha flickiga kläder och i "tjejfärger" och pojkar ska ha pojkiga kläder i "pojkfärger". Det är inte många unisexplagg han gillar, det finns några få men inte många. :( Tur att han inte själv bestämmer vad för kläder bebis ska ha. ;) En positv sak är att han gillar Nova Stars barnkläder precis som jag och A har redan sagt och visat vad vår bebis ska ha för kläder därifrån.

A:s favoriter från Nova Star är: Och ja ni ser ju färgerna. ;)




Gillar ni unisexkläder eller föredrar ni att köpa flickiga kläder till flickor och pojkiga till pojkar?


Kommentarer
Postat av: Malena
2011-08-29 @ 17:56:46

UNISEX, helt klart! jag använder OFTA blått till Elvira, "killjeans" och "killtröjor", varför inte? Ens identitet är ju inte efter kläderna =)

Postat av: Mary
2011-08-29 @ 20:25:04
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se

Jag har ju inga egna barn men handlade till systerysters lilla tjej idag på 10 månader. Hittade två par söta strumpor med katter på röda och aprikosa sedan hittade jag ett par till som var svarta med dödkallar på:) Jag tycker man kan handla blandat inget fel på jättetjejigt men tjejer ska även kunna ha svart och andra typiska killfärger. Sedan har jag en stark misstanke om att de själva får en bestämd åsikt vad de vill ha eller inte oavsett vad mamma och pappa tycker eller?:)

Postat av: Celine - En Aspergare i mängden
2011-08-29 @ 21:15:13
URL: http://phantazia.blogg.se/

Jag brukar titta på vad jag gillar och köpa det, sen vilke avdeelning kvittar, men vist, klänningar har jag inte köpt till sönerna. Men rosa tröja, javist om de vill ha det såp. =)

Postat av: Linda
2011-08-30 @ 00:46:29

Mitt tredje barn blev en flicka. Jag älskar att köpa rosa prinsesskläder. Nu ville hon själv ha en pyamas där det stod traktorförare på och det fick hon. Jag gillar inte alls Molo och Novastar. Har svårt för Unisex. Däremot tycker jag om Polarns lite retrostil.

Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan
2011-08-30 @ 05:47:07
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Färgerna är ju underbara! Kommer absolut köpa klänningen och tröjorna till mina barn. Vann ju presentkort på 2000kr hos NovaStar nu när jag var på mammabloggkryssningen, så det ska shoppas!



Ha en fin dag!

Postat av: Rebecca
2011-08-30 @ 07:48:51
URL: http://geshiia.blogg.se/

Tack för era svar. :)



Till min äldsta grabben var det "killiga" kläder som gällde, då var det väl inte så mycket unisex heller (han blev 12 år i år). Till min yngsta grabb har det varit unisex sen start (han blir 4 år i november). Till bebisen i magen som är en flicka så kommer det bli unisex men även flickigt eftersom jag inte kan bestämma själv, tur att det finns så fina flicka kläder utan att det blir för mycket volanger och skit. ;) och hör o häpna jag har redan sett massor på Kappahl och H&M som jag kan tänka mig och ja det har inte varit ofta jag handlat där innan men nu kanske det är dags. ;)

Postat av: Rebecca
2011-08-30 @ 07:50:58
URL: http://geshiia.blogg.se/

Agnieszka-2barnsmorsa: Ja jag läste någonstans att du vann 2000:- AVIS Blir ju några NSplagg för det. :)

Postat av: Rebecca
2011-08-30 @ 07:54:15
URL: http://geshiia.blogg.se/

Linda: Kan tänka mig att det blir lite så när man bara har pojkar innan, innan jag visste att jag väntar en flicka så kollade jag bara på unisexkläder men nu när jag vet att det är en tjej så måste jag kolla in lite extra på tjejkläderna och ja det finns massa tjejigt fint . ;) Det kommer bli både unisex och tjejigt här. :)

Postat av: Rebecca
2011-08-30 @ 07:55:44
URL: http://geshiia.blogg.se/

Mary: jo du har rätt, de får en egen bestämd åsikt ju äldre de blir. ;)

Postat av: Celine - En Aspergare i mängden
2011-08-30 @ 08:03:41
URL: http://phantazia.blogg.se/

sv - Ja det tycker jag absolut att ni skall göra. =)

Postat av: Linda
2011-08-30 @ 21:12:12

Ja det stämmer. Jag var överlycklig att få en tjej som tredje barn. Som du sa var man lite orolig när man haft pojkar tidigare. Du hittar verkligen fina kläder.

Postat av: Anonym
2011-08-31 @ 11:40:34

Jag gillar rosa, rött och lila och faller oftast för plagg i de färgerna. Något som resulterar i att min dotters garderob innehåller mestadels "flickiga" färger.



Nu när hon är bebis, är det jag som hennes mamma som bestämmer (ja, och hennes pappa så klart) vad hon ska ha på sig, men senare när hon kan välja själv, får hon givetvis välja fritt - så länge plaggen är lekvänliga.

Postat av: Mathilda
2011-08-31 @ 11:41:16
URL: http://enannandelavstockholm.se

Oj, jag var lite snabb. Glömde fylla i namn etc. Kommentaren ovan är alltså från mig. Sorry!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback