Jag tackar gud för att det inte gick värre än vad det gjorde..

BRAAAK sa det! Imorse satt jag i köket vid den bärbara datorn och helt plötsligt hör jag ett stort brak innefrån sovrummet, jag kutar såklart in dit fort som satan eftersom jag vet att Liam är där och tittar på TV eller rättare sagt han hade tittat på TV. Jag hittar två byråer och den stora TVen omkull välta på golvet/sängen och Liam under, en gallskrikande Liam under TVen.

Det var ju bra tur att sängen stod där den stod annars hade nog Liam varit mer trasig än vad han är nu. Sängen stoppade ju TVen så att den inte åkte ända ner på golvet men trots det så fick Liam sig ett par "fina" smällar.

Hans lilla söta högeröra är blått och svullet upptill plus en svullnad på huvudet ovanför örat, på vänster kind är det ett långt rött märke som förmodligen kommer bli ett fint blåmärke, vänster axel är blå och har skrapsårs liknande sår och vänster arm har en svullnad. :(

Det måste ha gjort riktigt ordentligt ont på lilla Liams kropp, Liam väger mellan 11-12kg och är väldigt liten och smal, teven var en stor tjockTV, en widescreen som väger runt 50kg. Stackarn lille goe vännen. :( Inget brutet och inget skadat inne i örat som tur var. Läkaren ville dock att vi skulle tillbringa några timmar där för observation vilket är självklart.

Nu är vi hemma igen och Liam är pigg, han klagar ibland på att örat gör ont vilket är förstårligt. Usch, fy och blä för att saker som detta sker.. Jag tackar gud för att det inte gick värre än vad det gjorde och för att sambon hade kommit hem en stund tidigare för jag hade aldrig orkat lyft teven själv. :(

Min lille älskade plutt! ♥


Kommentarer
Postat av: Annika
2010-03-30 @ 18:23:26
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Oj... ja det var tur det gick så bra som det faktiskt gjorde... vem vet vad som HADE kunnat ske... men så ska man inte tänka... Krama om Liam en gång extra ikväll, från mej :D

Postat av: karen
2010-03-30 @ 18:30:59
URL: http://karenz.blogg.se/

stackars liten :-(

Postat av: Amanda
2010-03-30 @ 18:38:41
URL: http://creyla.blogg.se/

men usch och fy! det kan verkligen gå fort när olyckan är framm. Stackars lilla Liam! :(

Postat av: ann
2010-03-30 @ 19:11:56

men lille vännen stor kram till liam hörru :(

Postat av: Therese
2010-03-30 @ 19:49:46
URL: http://www.rosakoriander.se

Nämen usch, stackaren! Jag tänkte bara titta in och påminna om att ikväll drar jag vinnaren i min tävling. Jag hör av mig till vinnaren direkt så stort lycka till!

Postat av: Therese
2010-03-30 @ 20:33:57
URL: http://www.rosakoriander.se

Jag tog rena barnmatsburkar, fyllde med godis. Valde ut var och ens favoritgodis för jag tyckte det blev snyggast med samma slags godisar :)

Sedan klippte jag lite tyg och klistrade fast det med limpistol. Knöt ett presentsnöre om, skrev små etiketter och krönte allt med en prinsesskrona! Busenkelt och du kan ta vad du har hemma att dekorera med. Sedan försökte jag vara fyndig och skriva roliga saker på etiketterna. Lycka till!

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-03-31 @ 02:18:26
URL: http://beckahbitch.se

Åh fyyy va läskigt! Stackars Liam :-(



När victor var bebis så hade Ankaret en stor TV uppsatt på ett sån väggfäste. Han kröp omkring på golvet men så skulle jag precis plocka upp honom, hinner göra det och ´har honom i famnen och går 2 steg när jag hör vääärldens smäll precis bakom mig. TVn har trillat i golvet. Fan va läskigt det var, en bebis därunder hade dött!



Men ja då klarade vi ju oss så det var ju inte jämförbarnt men jag kom att tänka på det.

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-03-31 @ 02:18:27
URL: http://beckahbitch.se

Åh fyyy va läskigt! Stackars Liam :-(



När victor var bebis så hade Ankaret en stor TV uppsatt på ett sån väggfäste. Han kröp omkring på golvet men så skulle jag precis plocka upp honom, hinner göra det och ´har honom i famnen och går 2 steg när jag hör vääärldens smäll precis bakom mig. TVn har trillat i golvet. Fan va läskigt det var, en bebis därunder hade dött!



Men ja då klarade vi ju oss så det var ju inte jämförbarnt men jag kom att tänka på det.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback