Prinsessbröllop - Ehh vadå?

Bröllop! Fan va trött man är på detta jävla bröllopsskit, det gick på TV hela långa dagen igår och jag var tvungen att ha på det på TVen eftersom nåra av våra trevliga gäster på kalaset ville se skiten. Jag är inte intresserad av att se deras bröllop och ja deras bröllop stör mig eftersom svenska folket och kungafamiljen INTE kommer göra samma sak för mig när jag gifter mig.

Och inte nog med att hela gårdagen var tillägnad de, folket måste prata om det idag med och förmodligen flera veckor framåt. Orka höra om detta bröllop mer!! Så uttjatat redan! Helt ärligt, brollöpet intresserar inte mig ett smack min yngsta sons jobbiga och pågående diarré är mer intressant. Jag känner inte dessa två personer, bröllopet hade helt klart varit intressant OM de hade ingått i min släkt eller om jag umgåtts med dessa två men nej de gör ju inte det, mina riktiga vänners bröllop kommar vara så jävla mycket roligare och intressantare än Viktorias och Daniels bröllop.

Jag fattar inte varför de skulle ha ett sånt stort och dyrt bröllop? Vad gör så att de är värda mer än oss andra människor? De kunde ha haft ett mindre och billigare bröllop.. hmm låt säga runt en miljon kronor (helst billigare) istället för de miljoner det gick på och så hade de kunnat skänkt resten av pengarna till behövande istället, DÅ hade detta bröllop varit värt att titta på.

Ett sånt jävla slöseri på pengar och på skitsaker med!




bild lånad från: http://www.detkungligabrollopet.nu/brollopsbloggen/


Kommentarer
Postat av: Anonym
2010-06-20 @ 15:14:47

Nä inget slöseri med pengar! :) Vi hade inte fått se röken av dessa pengar ändå!!

Postat av: Nyfiken läsare
2010-06-20 @ 15:44:07

Varför skulle svenska folket och kungafamiljen göra samma sak för dig när du gifter dig? Du är väl knappast kunglig och du har väl knappast samma ekonomi som de har. Innan du vräker ur dig att de fått allt gratis kan jag upplysa om att kungafamiljen betalat hälften av alla kostnader. Det var även ett billigt bröllop i den storleken. Ditt eventuella bröllop är väl inte heller någon angelägenhet för svenska folket eller resten av världen men jag tycker ändå att du kan sända det live på nätet så vi andra får se det!! Sluta gnäll och börja jobba och betala skatt som alla andra!!

Postat av: Anonym
2010-06-20 @ 18:29:38

Hej skulle du vilja va världens sötaste och rösta på mitt bidrag.

Skulle bli jätteglad



http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49792&id=201&action=confirm

Postat av: ann
2010-06-20 @ 19:17:31

jag är med så trött på detta bröllop hörru :(

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-06-20 @ 19:28:30
URL: http://geshiia.blogg.se/

Nyfiken läsare Ja varför skulle de inte göra det..? Jag är ju tydligen tvungen att låta de pengar jag betalar i skatt betala deras bröllop trots att jag inte vill? Jo jag är visst kunglig!Jag ju lixom "The queen" här hemma. ;) Ja de betalar hälften av 20 miljoner (har jag för mig att det var)? då är det alltså 10 jävla miljoner som vi skattebetalare står för. Nee mitt bröllop är inte något som skulle intressera svenska folket eller resten av världen (precis så känner jag för det kungliga bröllopet, det intresserar inte mig.).



Jag jobbar redan, visst det är bara arbetsträning MEN jag går iallafall inte hemma och gör ingenting! Och jo jag betalar skatt.

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-06-20 @ 19:30:29
URL: http://geshiia.blogg.se/

Anonym Nee det hade vi kanske inte gjort men jag hade iallafall föredragit att Viktioria och Daniel innan bröllopet avslöjade att de skulle skänka pengarna till behövadnde istället för att betala allt som krävdes till bröllopet.

Postat av: Nyfiken läsare
2010-06-20 @ 20:05:34

Jag har ett förslag. Jag tycker du ska skriva ett brev till kungahuset och kräva tillbaka din del som du har betalat för deras bröllop. Det blir ca 1 krona och 11 öre om man slår ut summan svenska folket betalade per person. Testa och se om det funkar!!!

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-06-20 @ 21:32:06
URL: http://geshiia.blogg.se/

Nyfiken läsare Neej jag tänker inte skriva till de. Det spelar ingen roll hur mycket JAG betalar för deras bröllop.. Jag betalar för något som jag INTE vill betala för.

Postat av: Anonym
2010-06-20 @ 22:09:05

Jag betalar gärna för detta bröllop. Jag tyckte det var jätte fint :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback