Dagen jag dog..

Död! Visste ni att jag har varit död en gång när jag var mindre? jo det har jag faktist, inget jag minns själv eftersom jag var så pass liten men min mamma har berättat det för mig i efterhand. Vill ni höra hur jag har fått det berättat? Om inte så sluta läs här.


En kväll när jag var runt åtta månader gammal lade min mamma mig för kvällen för att sova, när jag somnat gick hon ut ur rummet för att en liten stund senare höra mig hosta. Min mamma går in till mig och ser mig stå där i spjälsängen och hosta, jag hostar och hostar. Min mamma ser att jag håller i något, det visar sig vara lite apelsinskal, hur jag fått tag i det har min mamma ingen aning om.

Min mamma försöker själv få ut skalet som jag svalt, jag har jättesvårt att andas nu. Mamma har ringt taxi och när taxin kommer åker de i ilfart in till sjukhuset. På vägen när vi är i baggetorp slutar jag att andas helt, ögonen vände sig och jag började bli blå. Taxin anropar sjukhuset som sa vad mamma skulle göra, ta av mina kläder och öppna fönstrena i taxin.
 
När vi kom in till akuten så stod personalen redan utanför, de slet tag i mig och rusade in på akuten för att försöka få liv i mig och de lyckades (uppenbarligen). Jag började krampa och de tog tempen på mig, jag hade 38 grader. Jag är osäker på hur länge jag var död men mellan Baggetorp (där jag slutade att andas) och Katrineholm sjukhus är det cirka 8-10 km, vi åkte ifrån Vingåker och mellan Vingåker och Katrineholm är det cirka 24 km.


Det lustiga i detta är ju att efter bara tre minuter utan syre till hjärnan riskerar personen hjärnskador och hjärndöd? Eller är jag helt ute och cyklar? Jag måste ha haft en jävla tur eller kan det vara så att jag kanske har skador utan att veta om det? Har ni själva varit med om något liknande eller kanske någon ni känner? Berätta gärna, vill gärna höra andras berättelser om liknande saker.



Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-01-18 @ 01:39:07
URL: http://beckahbitch.se

Fan va läskigt!



Ja lite liknande... min lillsyrra låg och sov, hon var typ 2 år. jag och mamma väntade på att hon skulle vakna vilket hon inte gjorde så vi gick upp till hennes rum, gick in, ropade på henne men ingen reaktion från spjälsängen. Hon låg helt stilla och likblek, okontaktbar. mamma ruskade om henne och då kvicknade hon till och började andas. Vi är stensäkra på att det var ett typiskt exempel på när man kommit i precis rätt minut...

Postat av: Jessica-tre killar och en tjej
2010-01-18 @ 04:59:28
URL: http://tremoten.blogg.se/

Din mamma har fått vara med om en del uppenbarligen.. Tur att du klarade dig. Läbbig historia. Verkligen läbbig!

Postat av: Adam S
2010-01-18 @ 06:57:32
URL: http://addedraw.blogg.se/

Sv: Usch vad hemskt. Var själv med om något liknande när det gäller apelsin. Svalde en hel halva som fastnade i haslen, dock fick jag upp de efter någon minut utan luft. Har då inte vågat äta sådana längre efter det.. ^^

Postat av: ann
2010-01-18 @ 07:26:03

usch va läskigt hörru jag har inte varit med om något liknande vad jag kan minnas

Postat av: Caroline
2010-01-18 @ 10:14:14
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Obehagligt minst sagt.



Det kan ju varit så att du faktiskt fick i dej lite syre ändå, det är inte helt stopp trots kramp har jag fått förkalrat för mej.

De barn/bebisar som kommit in till stället jag jobbar på, livlösa (tex psd) har en LÅG temp. Hade du hög temp cirkulerar ju uppenbarligen blodet o hjärtat slår så död var du nog inte :)



Det är min lilla analys :)



Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-01-18 @ 10:32:43
URL: http://geshiia.blogg.se/

Caroline Jag menade att jag krampade efter de fått liv i mig och efter det togs temp och då var den runt 38 grader. Innan vet jag inte vilken temp jag hade förmodligen mycket lägre. ;)

Postat av: Caroline
2010-01-18 @ 23:00:33
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Oki :)

Postat av: Nnika
2010-01-19 @ 17:29:27
URL: http://nnika.se/wp

Usch, vad otäckt!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback