Sjalbärare se hit!

Jag är nyfiken! Sjalbärare och ja ni som inte sjalar men funderar på att testa vilken sjal skulle ni föredra av fleecesjal och trikåsjal? Vilken skulle ni vilja ha om ni fick välja en gratis?


Alternativ 1. TRIKÅSJAL
Denna sjal är något av det mjukaste och skönaste du kan bära ditt nyfödda barn i. Trikåsjalen upplevs av många som lätt att lära sig knyta då man inte behöver knyta lika jämt som med en vävd sjal. En trikåsjal som har avsmalnande ändar vilket underlättar knytningen och gör knuten bekvämare.

Det elastiska tyget gör även att bärsjalen inte behöver knytas om varje gång eftersom du kan bära den färdigknuten på dig och enkelt ta i och ur barnet flera gånger. Dessutom kan du även amma utan att ta av dig bärsjalen. Trikåsjal fungerar vanligtvis bäst från nyfödd upp till ca 1 års ålder.

Bredd:
ca 70 cm i mitten med avsmalnande ändar för bekväm knytning.
Längd: 5 meter

----------------------------------------------------------------------

Alternativ 2. FLEECESJAL
Fleecesjal är en långsjal i polarfleece. Den är lätt stretchig men inte lika mycket som en trikåsjal vilket gör att man kan bära från nyfödd till lite tyngre barn. Fleecesjalen är mjuk och följsam vilket gör den lätt att använda. Det är en underbar bärsjal framförallt på hösten, vintern och våren. Polarfleecen värmer samtidigt som det är ett material som andas och på det sätter blir inte bebisen för varm. Fleecen är lätt att torka av om barnet saglat eller kräkt på den.

Bredd: ca 40 cm i mitten och ca 15 cm i ändarna för bekväm knytning.
Längd: 5 meter.


Kommentarer
Postat av: ann
2010-01-22 @ 14:09:24

Trikåsjal!

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-01-22 @ 14:22:50
URL: http://beckahbitch.se

Utan tvekan trikå! Till en bebis. Ingen av dem till ett stort barn.

Postat av: Sara
2010-01-22 @ 17:46:39

En trikåsjal skulle jag nog välja. :)

Postat av: Linda
2010-01-23 @ 15:44:16

Jag fick aldrig in tekniken på sjalar. Men de som gillar dem verkar verkligen se det som enda alternativet. Men jag skulle inte inte tacka nej till en gratis. Jag fattar inte hur det kan vara bekvämt att sjala längre sträckor. Jag försökte men köpte tillslut en Baby björn som uppbenbarligen blev bättre för mig och bebis. Vi åkte långfärdskridskor i går då känns en babybjörn säkrare än sjal. Däremot sjalar jag hemma så jag kan amma samtidigt som jag tex är med mina andra barn för där är sjal mer praktiskt. Men inte för uteaktiviteter. Men skriv gärna mer om dessa sjalar. Du skriver bra och jag har följt ett tag. Så det var dax att lämna en kommentar. /Ha en bra lördkväll


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback