Hjälp vad är detta??

Jag berättade ju häromdagen att yngsta grabben hade fått prickar, jag tänkte det kunde vara vattkoppor men nej det tror jag inte längre. BVC trodde inte heller det. Jag vet inte alls vad det kan vara, funderade på psoriasis, kan tycka att iallafall en fläck/prick påminner lite om det, dock syns inte det på bilden. Fläckarna/prickarna sitter på armar, ben, ljumskarna och bröst/mage och de är olika stora. Fläckarna/prickarna på bröst/mage är pyttesmå och syns knappt medans de på armar är större och prickarna på benen är som små knölar.

Vad sjutton kan det vara förnågot..? Allergi? Medaljongsjukan? Myntsjuka? Skabb? Bett? Röda hund? Ringorm? Psoriasis? Svinkoppor? Annat men vad..?

Slänger med några bilder på prickarna/fläckarna på armen så ni kan se, tyvärr inte de bästa bilderna då skärpan inte ville bli där jag ville.



Kommentarer
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor
2010-08-21 @ 08:57:31
URL: http://johannamadeit.blogg.se/

Smörj in med fet kräm så försvinner det nog, det är kanske bara torr fläckar sp pröva med det och i annat fall så får du ringa till famläkare dem kan ju svara direkt. Men testa med det annars får du hojta igen

Postat av: ann
2010-08-21 @ 10:03:06

oj ingen aning hörru tycker du ska gå till läkaren med honom så att det inte är något annat än bett hörru

Postat av: Stina
2010-08-21 @ 17:31:38
URL: http://fladdor.blogspot.com

Det ser ut som loppbett. Min lillasyster fick det när hon var liten och hon hade också sådana då... Skabb ser det inte ut att vara och inte psoriasis. Hur länge har han haft de?



Kram Stina

Postat av: Helene
2011-10-23 @ 20:09:25

Hej! Fick du reda på vad prickarna var för ngt? //Helene


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback