Lyckans minut

Lyckans minut! Jag hittade en dikt som jag ville dela med mig av, jag tyckte den var så vacker och fin. Erik Lindorm är det som skrivit dikten. Vad tycker ni om dikten, visst är den vacker?

 


 Lyckans minut

Är det sant, att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan en prick?

Vad är det för tid, vad är det för år,
vem är jag, vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst millioner år
på denna enda minut.

Erik Lindorm


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-04-25 @ 10:01:31
URL: http://beckahbitch.se

ja den har jag ju sett massvis av gånger och den är fin, ja :-)

Postat av: Zandra
2010-04-25 @ 11:32:05
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Åh vilken fin dikt. Man blir ju nästan tårögd av den. Har du hört låten; Skymtar för en stund?



hur mysig låt som helst om att vara gravid. DEN gråter man av.

Postat av: Johanna
2010-04-25 @ 14:50:45
URL: http://johannasalex.blogg.se/

Den är jättefin. Gjorde en fotobok på sin min sons första månader och avslutade den med den dikten.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback