Snart är vintern här!

Brr brrrr, det börjar bli riktigt kallt ute. Jag höll på att frysa ihjäl imorse och då hade jag ändå min vinterjacka på mig, helt galet vad kylan kom fort. Jag gick igenom Liams vinterkläder för någon vecka sen och tog fram allt i storlek 86-92 och igår provade vi alla vinterkläder för att ha lite koll på vad som passade och inte passade.

Den oranga windstoppern + skaljackan funkar under vintern men jag funderar på om man kanske skulle ta och köpa en jacka till som matchar de röda och svarta termobyxorna. Det är alltid bra med en extra jacka.

Allt är klart förutom tjocka vintermössor (tunna höstmössar har vi massor av) och jag vill ha en i svart och en i rött, en svart fuskpolo vill jag med ha då Liams svarta är huxflux borta och så behövs nya vinterskor. Vi köpte ett par fodrade slaskstövlar häromdagen som funkar på vintern, men jag vill ha ett par (eller två par) vinterskor till i svart och helst från Vincent eller Kavat för de skorna gillar jag skarpt.

Overallen längst ner till vänster blir det nog att skippa, den såg så stoooor ut på min tunnis, så är någon sugen på att köpa den för en billig peng är det bara att hojta här i en kommentar eller maila mig på [email protected]. =)



Sitter och funderar på om jag missat något..


Kommentarer
Postat av: Bodil
2009-09-30 @ 20:03:04
URL: http://enmynta.se

Håller med, hösten kom jättesnabbt. Förra veckan gick vi i t-shirt utomhus, och idag var det is på vattenpölarna när vi gick till dagis.



Vad härlig den orangea jackan är! Såg att du inte köpt vintermössor än, kan rekommendera Geggamojas mössor. Helt outstanding, är hur nöjd som helst med våra!

Postat av: Jessica
2009-09-30 @ 21:28:18
URL: http://nexas.blogg.se/

Fina kläder, men jösses vad MYCKET kläder.. Vet inte om det är jag som är snål eller du som är generös, men aldrig i livet skulle jag få användning för allt det där under en hel vinter o höst ens..

(ok, Lucas, inte jag..)

Lucas har fått två overaller i bävernylon och ett set med thermobyxa och jacka samt att han ska få ett par kängor och fodrade stövlar, vantar o tjock mössa.. INTE mer än så!!

Jösses säger jag bara, det märks sannerligen att du är klädoman, haha.

Postat av: ann
2009-10-01 @ 06:41:51

Massor av fina plagg hörru. Snygg färg på ovorolen och windstoppern. :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback