Dags att klä på sig, men vad?

Nu börjar det bli riktigt kallt ute. Ja kallt är det och jag sitter och funderar på hur man ska göra med vinterkläderna till ungarna. På Liams dagis finns det redan barn med vinteroverall men det tycker jag känns lite tidigt, visst det är riktigt kallt och imorse var de faktigst minusgrader men om jag sätter på Liam hans vinteroverall nu, vad sjutton ska han ha på sig sen när det blir ännu kallare och snön kommer?

Just nu de två senaste veckorna har Liam haft långkalsonger, vanliga kläder, ickefodrade överdragsbyxor, fleece och vanlig jacka över men det är för lite i denna kyla känner jag nu, men vad mer kan man lägga till utan att ungen kvävs av alla plagg?

Vad har era ungar på sig i denna kyla?


Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma & Fotoblogg]
2009-10-14 @ 13:35:31
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

det va min tanke med, men kände att det va änna ett måste nu, då dom är ute så mkt, från ca 8.45 - 11

Postat av: ann
2009-10-14 @ 13:51:43

Ja det börjar bli kallt hörru. Mina barn har som din liam nu men jag tänker ta fram overallen. likabra ifallatt det blir kallare snabbt hörru. :)

Postat av: moa
2009-10-14 @ 14:35:53
URL: http://moaastrand.blogg.se/

det bästat mottot är klä dem som dig själv !,om du har på dig kläder lagom så du inte fryser gör inte barnen det heller.

mvh/moa

Postat av: Magda
2009-10-14 @ 20:01:52
URL: http://magda.nu

Vi har också den gröna overallen från Pop- den är störtskön tycker jag! Orande ws var ju snygg också!

Postat av: Madeleine
2009-10-15 @ 13:38:15
URL: http://www.muppsan.com

Amanda har Molo jacka & täckbyxa samt vantar till, men oxå ett H&M tunnare fleece ställ under!! Himla kallt ju :-o


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback