Vart tog tiden vägen..?

Godmorgon godmorgon.. Det känns som om man aldrig har tid att sitta vid datorn längre, försvann all tid när vi flyttade till huset? Är det verkligen så mycket mer att göra i ett hus gemfört med en lägenhet? Det har gått åtta lååånga dagar sen vi började flytta ut allt från lägenheten och är inte klara.. suck.. visst lägenheten är klar, den är tömd och städad men vi har två källareförråd att tömma på massa skit.

Här i huset är det nästan klart, det är några kartonger kvar, lite säckar som ska ner i källaren efter jag rensat de och så ska gardinstångar + gardiner upp. När det sista i källaren till lägenheten ska ske vet jag inte riktigt men idag kommer sambons föräldrar och syster hit, vi ska käka god mat, snacka skit osv och ja man kan ju alltid hoppas på att de är sugna på att hjälpa till med att tex skruva upp gardinstångar och sätta upp gardiner. ;) Julsakerna ska upp, hoppas sambon tar med de hem nu när han är i stan så jag kan sätta upp det idag/i dagarna.

Just nu ska jag börja dagen med att ta disken från igår, dammsuga, plocka litegrann och framförallt ha koll på Liam som valt att inte ha någon blöja på sig, ska bli intressant att se hur detta går, vi hade ju planer på att sluta med blöja i somras men det blev aldrig så pga olika orsaker men nu så är det på gång och denna gång är det Liam själv som valt. :) Håll tummarna på att detta går vägen nu!


Kommentarer
Postat av: Jessica-tre killar och en tjej
2009-11-28 @ 12:59:28
URL: http://tremoten.blogg.se/

Hjälp, menar du att ni inte har några gardiner ÄNNU? Jag hade självdött, det är typ det första jag gör efter jag satt ner den sista kartongen, att sätta upp alla gardiner. Det, och att lägga in alla kläder och textilier samt rusta upp badrum/wc samt fylla på kökets alla utrymmen är det viktigaste tycker jag :o) Men så är jag ju extremt lättirriterad när jag flyttar, för att jag hatar att ha kartonger runt mig. Kanske är det därför som jag sitter här och skriver istället för att vara i full gång med att julpynta det sista, jag kan ju inte ALLTID skylla på trötthet, det känns som att kartongerna är mer delaktiga än vad tröttheten är den här gången. Vi packar ju ner prydnaderna som är framme och byter ut dem mot julsaker, och ärligt talat... var kommer alla tomtejävlar ifrån? Grr. Ska skänka lite till Myrorna i Västerås faktiskt, för en del som jag har ser enbart läskiga ut, dem vill jag inte ha! Bättre att någon annan får dem då.



Nu ska jag käka en lyxekatt (ja, de kostar ju 30 kr/påsen i år, dubbelt så dyra som förra året)och försöka komma igång lite.

Nästa helg är vi i Vingelåker o firar mig o Lucas, kanske kan vi ses snabbt o få se inuti huset och du får sniffa lite på Tim då? smörar Är dödsnyfiken på hur det ser ut..

Hör av dig!

Postat av: Charlott
2009-11-28 @ 21:16:41
URL: http://chicanika.blogg.se/

Han kommer säkert kissa på sig ett par gånger sen kommer han att tycka de e snusk..=) har du kvar den där toalett sitsen ja gav er.. den kan ju vara bra att ha om han får för sig att man kan ramla ner i toa.. fast kommer ihåg att nikita var livrädd för den.. men de kan ju ha med hennes skiteri att göra.

Nu har vi bakat massa lussekatter här och roger var så mogen så han gjorde en snorre.

Postat av: ann
2009-11-29 @ 09:57:02

men va duktig han är som faktigst vill vara utan blöja hörru håller tummarna på att det bra skönt att det inte är så mycket kvar att göra med hus och lägenhet


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback