Försök nummer 7

Försök nummer 7. Jag är osäker på om det är just försök nummer 7 men någonstans runt 6-8 är det så vi säger sju. Mensen är såklart sen igen och med 11 dagar, suck.. jag blir riktigt galen på detta. Jag börjar faktigst fundera på om jag kanske har fått längre menstruationscykel nu än innan senaste graviditeten med tanke på att mensen har varit sen de senaste gångerna.


Hur lång är en normal menstruationscykel?
I genomsnitt varar en menstruationscykel i 28 dagar, från mensens första dag till dagen före nästa mens. Vissa kvinnor har en mycket kortare menstruationscykel på kanske endast 21 dagar, medan andra har en längre, på upp till 35 dagar. Om du har en menstruationscykel som är kortare eller längre än detta, bör du kontakta en läkare för att kontrollera att allt är normalt. Du bör även kontakta läkare om du har blödningar mellan menstruationerna eller efter sex.

Ja det kanske är dags för mig att kontakta en läkare eftersom jag har haft bra många fler dagar än max 35 de senaste gångerna. Jag är idag uppe i 41 dagar denna "omgång" men ibland har det gått runt/över 2 månader innan mensen kommer.

Jag funderar även på om jag lyckats fått famfall eller att det blev något galet (skulle såklart inte förvåna mig med tanke på min otur) efter senaste graviditeten med tanke på att jag fortfarande har ont efter två år. Jag kan inte sitta i vissa ställningar, jag får ett tryck nertill när jag tex går på toaletten, det känns som om jag håller på att "tappa" allt inuti samt att det känns svullet och ömt mellan "bak och framdel". Suck..

Kan framfall göra så att det är svårare att bli gravid?


Kommentarer
Postat av: ann
2009-11-06 @ 22:41:40

jag hoppas du har en bebis hörru :) framfall hade jag ingen aning om att det fans något som hette höhö jag tycker du ska gå till läkare såfort som möjligt och kolla upp det hörru

Postat av: Johanna ♥ Minna
2009-11-07 @ 21:38:23
URL: http://salkert.se

Har du testat negativit och ingen mens?

Postat av: geshiia
2009-11-09 @ 11:41:37
URL: http://geshiia.blogg.se/

Svar till Johanna: Jag gjorde ett test häromdagen och ja det var minus och ingen mens har kommit, jag blir galen på detta. :(

Postat av: Marie [Mamma & Fotoblogg]
2009-11-11 @ 14:24:48
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Vi har precis påbörjat infirtilitets utredning.

Eftersom det inte tar sig för oss heller.

Hoppas du snart blir gravid !

Postat av: Johanna ♥ Minna
2009-12-07 @ 08:18:52
URL: http://salkert.se

Hur går det, kom mensen?

Fortsätter försöken?



Håller fortfarande tummarna!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback