Massa att göra..

Mys framför brasan. Jag och söte lillgrabben Liam har myst och snackat lite i soffan framför den sprakande brasan med en filt som vi delade på och med varsin (igentligen var det fler såklart) clementin som vi smaskade i oss. Vi (jag) ska snart börja plocka lite, kolla vad som finns i de sista kartongerna för nu vill jag få det klart. Det finns såklart en liten lista på vad som bör göras de kommande dagarna.

* Gå igenom de sista kartongerna
* Gå igenom de sista säckarna
* Hämta det sista i källaren i stan (blev ett lass igår men finns massa kvar)
* Skruva upp hållare till gardinstångar (blev aldrig gjort i helgen)
* Sätta upp gardiner
* Fixa upp lite julesakerna (har ju inte ens tänt första ljuset)
* Fixa upp hyllor i barnens rum, kök, v-rum
* Fixa upp tavlor där de ska vara (just nu står de bara lite här och där)

Utöver dessa saker så finns det ju massa vardagliga saker att göra som man inte får glömma bort pågrund av allt annat som har med flytten att göra. Gah! tänk om min äldsta grabb kunde komma hem, allt skulle gå så mycket smidigare om han lekte med Liam medans jag fixade men nee jag får vänta bra länge tills han är hemma igen. :(

* Diska för hand
* Dammsuga
* Laga lunch
* Torka av bänkar osv
* Plocka ur diskmaskinen
* Plocka ur diskstället
* Skura golv (har dock ingen mopp här så det får vänta)
*
Gå ut och hämta posten
* Laga middag


Nehe lika bra att börja..


Kommentarer
Postat av: Jessica-tre killar och en tjej
2009-11-30 @ 11:44:19
URL: http://tremoten.blogg.se/

Man ska se det positivt, du har ju något att sysselsätta dig med i alla fall, hehe.



Ang din kommentar, tomtarna är tyvärr redan väck, röda korset fick dem. Men jag kan köpa en söt till dig och komma över med som julklapp, om du vill ;o) Kommer till Vingåker fredag kväll någon gång, sen är det tårta på lördag för att fira lucas (fem år) och jag (kärringjävel) samtidigt. Smaskig cityhallen-smörgåstårta blir det. Namnam, sugen redan nu!

Postat av: ann
2009-12-01 @ 13:41:25

ja det var lite att göra hörru var är Robin om man får undra läste att han inte kommer hem på länge


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback