Arg och ledsen..

Jag har just fått reda på en sak. Jag kan lova att jag blev sårad, jag fattar inte hur människor tänker ibland? Jag är otroligt ledsen och chockad just nu. Ett par vänner som vi umgåtts med under flera år har helt plötsligt uttalat sig om oss (mig och sambon) till en gemensam bekant om hur lata vi är när vi hälsar på hos de, att vi aldrig gör något när vi är där och att jag alltid ber min sambo att göra saker som att hämta kaffe m.m.

Visst jag ber faktigst sambon att hämta kaffe åt mig när vi är där men det finns faktigst förklaringar till det och det är att jag verkligen hatar att springa runt i andras kök, jag hatar det lika mycket som jag hatar när folk springer ut i mitt kök för att hämta kaffe m.m. Personligen tycker jag att det är den som bor där/här att servera kaffe eftersom det är så det är, men frågar sina gäster om de vill ha mer kaffe och tackar de ja så serverar man kaffet åt gästen, visst? Det finns ytterligare en orsak och det är att jag får för mig att jag ska spilla kaffe påväg tillbaka, att jag ska tappa koppen m.m. jag trissar upp mig på att saker kommer hända om just jag gör vissa saker, helt galet men sant och därför ber jag sambon.

Sen då.. vi lata..? jag tror de har lätt för att glömma saker eller så förtränger de saker jävligt bra. De har tydligen glömt att vi åkte över till de för att såga och hugga massa ved, sen bära veden till ett ställe bakom garaget för att sen stapla skiten, de har tydligen glömt den helgen vi var där för att hjälpa till att lägga golv, lister och tak i deras dotters rum, de har glömt den helgen vi kom för att fixa deras källarplan då det blev en vägg byggd så det blev två rum i källaren, de har glömt den helgen vi var där för att hjälpa till med deras jävla veranda de skulle bygga och de har tydligen glömt den helgen vi var där för att hjälpa de att måla sitt jävla hus! De har tydligen glömt alla gånger jag frågat om de behöver hjälp med matlagningen, dukningen, det är väl för fan inte mitt fel att de tackar nej? alla gånger vi frågat om vi ska köpa med något så säger de ja köp de och de, själva har de aldrig frågat oss om de ska köpa med något om de ska komma till oss, nee inte vad jag kan minnas, de har aldrig frågat mig iallafall.

Är detta vänner..? Nee sånahär vänner klarar jag mig utan..


Kommentarer
Postat av: Mari Johansson
2009-11-14 @ 19:39:37
URL: http://uknejohansson.blogg.se/

Hmm förstår dig.. och nej det är inte vänner! Så ska inte vänner vara.



Vilken fin blogg förresten =o) Hur mycket vill du ha för att fixa en blogg åt mig? ;)

Postat av: ann
2009-11-14 @ 20:28:00

fyfan för sånt folk hörru

Postat av: Frida
2009-11-14 @ 20:56:44

Förstår dig nu.. Ingen riktig vän.. Stå på dig, så länge du vet vad du gjort och gör, men jag förstår att det sårat.. <3

Postat av: Filura
2009-11-14 @ 22:12:37
URL: http://www.mysfias.se

Åh gud vad JOBBIGT! Men det finns människor av alla dess sorter uppenbarligen. Jag förstår dig fullständigt, jag gillar inte heller att plocka saker själv i kök som inte är mitt och det betyder inte att jag är lat.



Postat av: Jessica
2009-11-14 @ 22:32:20
URL: http://tremoten.blogg.se/

Med såna vänner, vem fan behöver fiender?

Dålig stil, helt klart. Förstår bättre. Det kan låta lite löjligt vid första anblicken, men jag förstår att man blir förbannad och ledsen när det gäller folk som man umgåtts regelbundet med, och jag förstår verkligen inte vad folk i det här landet har för svårigheter att berätta hur de verkligen känner och tycker TILL DEN DET GÄLLER istället för att häva ur sig saker till folk som egentligen inte har med saken att göra?! Vad ger det, liksom..?

Nä, jag hade frontat den eller de det gällde och ifrågasatt vad de egentligen tycker och varför de tycker så, sen hade jag sagt att "okej, jag har insett att ni tycker en sak och säger en annan, och jag/vi förtjänar bättre än att inte få sanningen, så vi tackar för den här tiden och lägger ner bekantskapen, det är inget bra föredöme för våra barn att hålla på så som ni gör, så tack och hej!" Jag tror du vet att dö förtjänar bättre, och du vet nog också att jag hade gjort det jag just skrev, var stark och testa du med, du kommer kanske inte må bra samtidigt som du gör det, men du kommer å andra sidan att ge dina barn signaler om att det är INTE okej att säga en sak och mena en annan, alltså är du en bättre mamma! Och om ett tag tror jag att du kommer att tycka det var rätt skönt också. Antingen kanske ni löser saken pga att ni konfronterar de här människorna, eller så får ni bort ett par energitjuvar, och kan ägna er åt viktigare saker. Vilket som skulle vara en vinst i min värld!

Lycka till gumman!!

Postat av: Beckah
2009-11-14 @ 23:09:30
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Fan va trist! Speciellt att de snackat med någon annan bakom er rygg!

Postat av: Räven
2009-11-15 @ 00:49:44
URL: http://rodrav.wordpress.com

Fy så elakt. Fy.



Känns som den internationella folk-är-dumma-i-huvudet-dagen idag.

Postat av: rebecca
2009-11-15 @ 08:19:51
URL: http://geshiia.blogg.se/

SVAR TILL ER:



Marie: Nee håller med att vänner inte ska vara så. :( jag har lånat denna design :)



Ann: ja det säger jag med, fyfan.. :(



Frida: Ja jag vet ju att det inte stämmer det de säger så det känns ju, hade det varit sant så hade jag ju inte brytt mig. :(



Filura: Ja det finns tydligen det:(



Jessica: svar kommer till dig, var ju massa du skrivit. ;)



Beckah: aa väldgt störigt att de pratar bakom ryggen, det trodde jag faktigst inte om just de personerna. :(

Postat av: rebecca
2009-11-15 @ 08:21:33
URL: http://geshiia.blogg.se/

RÄVEN: hahahaha aaa det skulle man fasiken kunna tro, kanske dags att skaffa fram en sådan dag på riktigt, som står med i kalendern. ;)

Postat av: Rebecca
2009-11-15 @ 14:06:19
URL: http://www.cheeky.nu

Förstår att det sårat dig!

Sådant klarar man sig utan och vänner som är bra på att påpeka negativt och inte allt positivt man gör kan man med klara sig utan.

Jag hade en "utrensning" av energitjuvar när jag blev gravid första gången och har inte ångrat det en sekund. I stället har jag fyllt vännerlistan med äkta och goa människor som man kan lita på.



Ha en bra söndag och hoppas "slaget" känns mindre idag!

Kram Rebecca

Postat av: Jessica
2009-11-15 @ 14:28:19
URL: http://tremoten.blogg.se/

Hej igen, lite off topic, men kolla in och var med i min UTMANING på min blogg, så jag får ut ordet lite mer om bloggen, okej? Vore snällt..

Postat av: * K Y S S A R
2009-11-15 @ 19:03:22
URL: http://kyssars.se

Jag har noterat din åsikt!

HAHA men vafan ska jag göra? Jag är gymnast, och cheerleader sen jag var 6 år gammal? tror du helt seriöst att jag har pumpat för magrutor? nej jag har haft dem hela livet

Postat av: Mizza
2009-11-15 @ 23:29:56
URL: http://mizzlyckad.wordpress.com/

Bara halka in här, så jobbigt med allt trassel relationer som inte är bra för med sig..


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback