Rensar kläder, skänkestips?

Igår tänkte jag ta tag i det sista med rensningen av barnkläder och kan ju säga att jag ångrade mig ganska snabbt att jag fick iden att rensa, jisses vad kläder det är. Jag började vid cirka 17:30 och vid 24:00 kom sambon och sa till mig att det kanske var dags för sängen och då var jag inte ens klar utan hade bara hunnit gått igenom storlek 50-68. Jag ska alldeles strax fortsätta rensa vilket jag INTE ser fram emot men nu måste det göras då det står massor av kartonger, påsar och säckar i vardagsrummet.

Jag tog en liten fin bild på allt skit! Barnkläder är i storlekarna 50 till ungefär storlek 110. Skiten är innefrån vägen på vänster sida och framåt och ut på höger sida mot hallen, ja ni ser ju skiten ganska tydligt. Jag undrar är det lagligt att ha så mycket skit? och gissa vad jag hittade i en av påsarna? jooo ett helt nytt fint ljusblått/mörkblått regnställ, precis vad Liam behöver eller hur? ;) nee det var i storlek 104 på det så det sparar jag för användning i framtiden.

jag kommer inte orka slänga upp kläderna på tradera då det mest är massa skit (skit= kläder som är fula enligt mig, kläder som man inte får så mycket för på tradera och vissa plagg är lite urtvättade och inte värt att slänga upp.) det är om det skulle vara något som jag vet att man kanske får en slant för. ;)

En del kläder sparar jag till Liam och till nästa bebis som jag vill ska komma, min sambos bror och tjej ska få gå igenom kläderna och se om det är något de vill ha till sin kommande bebis och så ska en kompis få gå igenom kläderna till sina barn resten vill jag ha bort, skänka bort då det då lär bara vara massa skit kvar.

Frågan är vart kan man skänka kläderna, någon som har bra tips?



Kommentarer
Postat av: Fia
2009-05-21 @ 11:29:58
URL: http://lusth.blogspot.com/

Jag skänkte mina kartonger till Myrornas.. Det var en hel del men inte lika mycket som du har. Å andra sidan så har jag än så länge bara ett barn.

Postat av: Amanda
2009-05-21 @ 12:09:01
URL: http://creyla.blogg.se/

Vi har alltid skänkt våra kläder till Motala återvinning. Dom kör regelbundet iväg kläder till olika behövande barnhem och dylikt. Det måste ju finnas något motsvarande där du bor.

Postat av: Nexan
2009-05-21 @ 12:48:26
URL: http://nexas.blogg.se/

Röda korset vid torget, bredvid parkeringen går man in, tar emot alla kläder de kan få. Annars finns second hand i Vingåker, detsamma gäller dem.

SER DU NU att det blir lite för mycket?! Eller så är det bara att du skjutit på att rensa i flera år?!

Vilket som, mindre kläder skulle ge mindre platsbrist, mer pengar till annat och hinna användas lite mer innan de är urvuxna. KÄNNS det inte som slöseri att veta att varje nytt plagg kanske bara används ett par gånger? Jag skulle krevera på kuppen, jag skulle verkligen det. Men så är jag snål ända in i själ och hjärta, haha.

HA en trevlig rensningsdag, då.

Själv ska jag försöka orka packaaaaa fan vad det är trist.....................................

/Jessica

Postat av: Elin (Edvinsmamma)
2009-05-21 @ 13:09:15
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Oj, vad kläder! Påminner mig själv om att jag också måste rensa lite...men det är något som inte är allt för roligt ;)



Jag brukar skänka kläder till rödakorset, då går det till något bra också :)



Kram

Postat av: Maria
2009-05-21 @ 13:59:44
URL: http://malabuz.blogg.se/

Till mig! haha behöver alltid kläder.. haha



nä men myrona elle någon annan secundhandbutik.



Postat av: Anna
2009-05-21 @ 14:31:14
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Det där skulle kunna vara våra högar hahaha.

Lycka till i min nya tävling också om kransen :-)

Postat av: moa
2009-05-21 @ 15:15:17

herregud med grejjor ;)..tänkt vad allt har kostat ifrån början...jag tycker du kan lämna det överblivna till frälsningsarmen eller nått sånt..släng dem inte iaf .

lycka til mvh/moa

Postat av: rebecca
2009-05-22 @ 10:50:54
URL: http://geshiia.blogg.se/

Tack för tipsen det blir Myrornas som Nexa berättade om. :)



Maria vilken storlek har din grabb? För har jag något som du kan tänkas vilja ha så ger jag det ju självklart till de jag känner irl eller genom bloggen först och främst dock får du betala fraktkostnad.

Postat av: Linda S.
2009-05-22 @ 23:45:58
URL: http://lindasundberg.blogg.se/

Haha det var inte lite grejer du ;) Jag har Mios alla gamla kläder sparade, var bara meningen från början att jag skulle spara bara de första storlekarna men sen har det fortsatt, jag kan inte ge bort kläderna, de har ju historia och jag har ju valt ut dem till just Mio och gåvokläderna har ju just han fått. Sambon är måttligt road utav mitt sparande..:P


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback