Liam - Dagis, dag 2

Dag två på dagis gick med väldigt bra, Liam kuta direkt in i lekrummet och tittade snabbt runt för att sen kuta runt och kolla in några av de barn han inte träffade igår och han gjorde precis likadant som igår dvs gick fram till barnen, tittade upp i ansiktet och sa "något". Efter det sprang han runt och lekte, åkte kana, ritade och sen var det dags att gå ut och vi sa det att personalen skulle testa att klä på han ytterkläderna medans jag var kvar inne i lekrummet, det gick jättebra, Liam var hur duktig somhelst. :)

Efter att Liam och personalen gått ut och hunnit varit ute en stund gick jag ut och satte mig på en bänk på dagisets lekgård mest för att Liam skulle se och veta att jag fanns där. Han tittade åt mitt håll några gånger och ropade: Mamma! och jag svarade och vinkade. Det hände en olycka, Liam ramlade och fröken tog upp honom men han ropade på mig så jag gick bort dit och tog honom, det gick över väldigt snabbt, han blev nog mest rädd för i nästa ögonblick skulle Liam ner och springa vidare och busa runt. :)

Så ja även denna dag gick bra måste jag säga trots olyckan, men även denna inskolning var bara i en timme och en timme är ju ingenting gemfört med en heldag, visst Liam ska bara gå tre timmar per dag just nu då jag är arbetslös men förhoppningsvis så ska ju även jag ut i arbetslivet någongång. ;)


Kommentarer
Postat av: Jossan
2009-05-19 @ 19:04:53
URL: http://lejoss.blogg.se/

okej, det var tråkigt :( men men

Postat av: Elin (Edvinsmamma)
2009-05-19 @ 19:18:26
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Så skönt att det går bra!

Och det verkar inte som att det kommer att bli något problem heller...Edvin går fortfarande på 15 timmar i veckan och det är så skönt att han har fått mjukstarta :)



Kram


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback