Att behöva välja..

Kan vara riktigt svårt ibland speciellt om det handlar om mina känslor för andra människor. Ni undrar säkert vad jag mumlar om nu men det ska jag allt ta och berätta för er. Jag vann ju ett halsband i en tävling hos Tigerlija och jag har två personer som jag så gärna skulle vilja ge det till då det är ett perfekt smycke att ge bort till någon som behöver en liten påminelse om att trots att hemska och tråkiga saker händer i livet och om man mår dåligt, så får man inte glömma att det finns tro, hopp och kärlek kvar att ge och få.


Så frågan är vem ska jag ge det till? Jag har två val, min systerson eller min kusin.
Min systerson som förlorade sin mamma 2005 och som jag vet har det jobbigt nu i sin "nya" familj, han behöver både tro och hopp om att hans liv kommer bli bättre i framtiden och kärlek kan man aldrig få förmycket av. Frågan är bara om han skulle förstå (han blev 10 år i år) varför jag skulle ge honom det halsbandet. Han är känslig men ändå en person som helst inte visar känslor öppet, har svårt att prata om känslomässiga saker.

Den andra personen är min kusin (hon är i tonåren) och som jag har uppfattat det (genom kommentarer, hennes kroppspråk, bilder hon lägger upp i sin BDB, hennes ärr på armarna) så mår hon inte så bra psykist, hon känner sig oälskad av både mamman och pappan sin och tycker att den enda orsaken att leva är hennes pojkvän. Hon behöver allt lite av varje, tro, hopp och kärlek.


smycke


Så vad tror ni? Vem av de två kommer titta på halsbandet och tänka på varför hon/han har fått det fina halsbandet? Vem av dessa två skulle ni ge halsbandet till om ni var mig?

Kommentarer
Postat av: Amanda
2009-05-28 @ 14:22:05
URL: http://creyla.blogg.se/

Jag känner ju inte dom här personerna men jag tror att din kusin skulle uppskatta det mest. Dels för att det är en hon och dels så är hon tonåring. Tror hon skulle bli jätteglad om hon fick detta fina smycke.



Du är en underbar människa gumman! Ville bara säga det! ♥

Postat av: Nexa
2009-05-28 @ 16:03:10
URL: http://nexas.blogg.se/

Röstar på kusinen, eftersom Kevin nog inte är vuxen nog att uppskatta det på "rätt sätt", eller rättare sagt, se andemeningen i det. Han blir säkert glad, men kusinen tror jag faktiskt förstår bättre. Dessutom kanske det är lite tjejigt för att ge en kille, kan jag tycka..

Men du gör som du vill, såklart!

/Jessica


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback