Nu är det kväller.. Gene Simmons

Idag har jag haft en ledsen liten kille nästan hela dagen då han igår började hosta och började få ont i halsen. Han hostar slem och hostar tills han spyr ibland. Han vill inte äta något förutom välling, fil och ostskivor, fast det är ju bättre än ingenting. Vi ringde till sjukhuset för att vi ville ha en tid och kolla upp Liams hals och kanske få pencellin om det visade sig behövas, men de tyckte hon i telefon inte alls att det behövdes då de helst inte ger pencellin. ehhh...okej..? hur sjutton kan hon veta det utan att titta!!? Vi fick inte ens någon tid fast vi velat haft det även om de inte skriver ut pencellin till honom. Jag går hellre till läkaren en gång för mycket med mina barn än en gång för lite, men vissa förstår tydligen inte det.

Är Liams hals likadan/värre imorgon så ringer jag igen och kräver en tid, jag menar de kan väl inte neka någon även om de själva tycker att det inte låter så farligt..? gah! Jag avskyr verkligen att man måste ringa nu förtiden för att förhoppningsvis få en tid. Först måste man passa klockan på morgonen för att ringa till sjukhuset för att sen vänta på att de ska ringa upp, när de ringer upp så är det inte ens säkert att man får en tid och då har man väntat i onödan. Suck.. jag vill ha det som det var förr, att man bara kan gå dit och sitta ner och vänta på sin tur.

Annars idag så har vi haft en helt vanlig dag, knatat runt lite och handlat, handlat lite fjädrar i olika färger, äggpynt, fanta (jag har varit grymt sugen på fanta hela veckan), trälim och två par nya byxor till Robin. Sen kikade vi lite på ps3 spel och på den senaste coola guitar gitarren "Gene Simmons-yxan" hehehe såååå cool.


Kommentarer
Postat av: Jessica
2009-03-24 @ 13:41:37
URL: http://Http://banditkoll.blogg.se

Tyvärr så ger man inte penicillin till barn någonsin, knappt, åtminstone är det min erfarenhet. Det beror på att 99% av alla deras sjukdomar beror på VIRUS, inte BAKTERIER, och på virus så biter inget penicillin. Att de inte vill ta emot er för undersökning är dåligt, men det är ju Kullbergska. spottar på dem Mitt enda tips är åk till akuten efter klockan 17 en vardag, säg att ni varit vakna i minst tre dygn och att han inte får behålla mat eller vätska, kräks och hostar så han kräks med, och LJUG OM NI MÅSTE för annars skickar de hem er!!

Lucas brutna arm fick de till magknip och hur fan det gick till vet ingen än idag. De kunde inte avgöra varför han skrek, så jag åkte på eget bevåg till äckeltuna och fick röntga honom direkt, det tog 8 minuter från dess att vi kom till att han röntgades. Skillnad! Det var också Kullbergska som gav mig diagnoser som myalgi (muskelvärk) lungsäcksinflammation, hjärtmuskelinflammation och något mer, när jag åkte ut och in i tre års tid, när jag sen bodde i norrköping kom jag in akut med exakt samma symptom och det var gallsten och blödande magsår. Inget snack om att åka hem, bara in på operation! I Kholm fick jag så mycket mediciner att jag kände mig som en knarkare, något som jag senare förstått att de gör när de inte vet vad diagnosen är, de ger smärtstillande i massor för att sopa problemet under mattan när de inte hittar något.

Så ljug er blå eller åk till eskilstuna, där kan de mer.

Lycka till!

Jessica

Postat av: Linda S.
2009-03-26 @ 22:45:23
URL: http://lindasundberg.blogg.se/

Fräck den gitarren var :) Hoppas lillen snart blir bra igen!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback