Tacogratäng

Jag och familjen var hos sambons bror förra veckan och de bjöd oss på middag. Tacogratäng blev det och det var riktigt gott. Jag har äntligen fått receptet och känner att jag bara måste dela med mig av det receptet till er. Så himla smaskigt gott!


Ingredienser:
800g köttfärs
2 påsar tacomix
2 röda paprikor
1 purjolök
4 dl creme fraiche
2 paket philadelphiaost
Riven ost

Att servera till:
Nachchips
Vitt bröd
Sallad

Blanda philadelphiaosten och creme fraichen och bred ut i botten av en ungsfast form.
Bryn köttfärsen, tillsätt tacomixen, den tärnade paprikan och purjolöken.
Bred ut köttfärsröran över ost och creme fraichenröran.
Avsluta med den rivna osten.

Gräddas i 175 grader i cirka 20 minuter tills du ser att gratängen fått färg och är genomvarm.
Servera med nachchips, bröd och sallad.

Självklart kan man lägga till andra saker som majs, svamp m.m. och även byta ut röd parika mot grön, gul parika beroende på vad man gillar.

Kommentarer
Postat av: Anna
2009-03-24 @ 08:19:29
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

det där är så gott fast jag skippar purjo och paprika då min mage har en tendens att ej tåla det. vem vill rapa det man ätit resten av dygnet :-)

men annars muuums.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback