Jag har gjort något av det värsta som finns.. förlåt mig..

Jag har gjort något av det värsta som finns.. jag skrev saker till en annan mamma. Visst inget fel med det.. förutom att jag var en fegis, en fegis som var anonym och skrev en massa elaka saker i en annan mammas blogg, en mamma som blivit fråntagen sin älskade son för några månader sen genom LVU. Jag vet hur dåligt hon mådde genom att läsa hennes blogg och jag visste att det var rättegång på G, men trots detta så gjorde jag som jag gjorde. Jag har nu ett tag haft väldigt dåligt samvete för det, för vad jag skrev.. herregud hon hade ju förfan blivit fråntagen sin son! och där sitter jag, en jävla fegis och skriver elaka saker anonymt.

Visst det fanns en såkallad orsak till varför jag skrev som jag gjorde, jag blev arg på grund av den orsaken och jag skrev och klickade iväg kommentarerna utan att tänka mig för innan. Gud.. jag vet själv hur elaka saker jag skrev och jag skäms verkligen för vad jag skrev, jag fattar inte hur jag kunde sjunka så lågt oavsätt orsaken till detta. Jag är ändå en vuxen människa och så som jag skrev gör man inte oavsätt sak. Gud hade någon skrivit så till mig som jag skrev till henne, fyfan vad ont det hade gjort i mitt hjärta, riktigt ont.

Somsagt jag hade väldigt dåligt samvete pågrund av detta trots att jag aldrig träffat henne irl och antagligen aldrig kommer göra det heller, och idag som alla andra dagar spanade jag lite i hennes blogg och fick läsa att hon förlorat i domstolen, gud så ont i magen jag fick, jag lämnade sidan ganska snabbt igen. Kikade in senare igen för jag kände att jag var tvungen att säga något, passade även på att lätta mitt hjärta angånde mina anonyma kommentarer. Det känns skönt att få ha talat om vad just jag gjort mot henne anonymt, visst hon hade väl antagligen aldrig kunnat säga till 100% att just jag skrivit en elak anonym kommentar, men det spelar ingen roll för jag vet och jag mår dåligt av det.

Jag antar och hoppas att hon jag menar i mitt inlägg kommer kolla in här hos mig för jag vill även visa här i min egen blogg att jag faktigst skäms och vågar stå för det sviniga jag gjort. Jag hoppas hon kan förlåta mig för vad jag skrev men gör hon inte det så förstår jag henne fullt ut..


Jag vill även visa er alla vad jag skrev till henne idag..

Jag har ingen aning om vad jag ska skriva riktigt, jag fick jätteont i magen när jag var inne förut och läste och jag lämnade sidan ganska snabbt. Jag ville säga något men visste inte riktigt vad för jag har ingen aning om hur det känns att "förlora" ett barn på detta sätt, ja inte på något annat sätt heller för den delen, jag kan bara tänka mig hur det känns.


Jag är inne nu igen och läser ännu en gång och känner att jag vill skriva något för att du ska se att jag faktigst bryr mig. Jag är så himla ledsen för din skull, det är verkligen himla tråkigt att du förlorade. :( Helt klart ska du gå vidare med detta till högsta domstolen eller som någon annan nämde gå till tidningen osv. Ge inte upp! aldrig ge upp!

Jag vill även ge dig ett tips, skriv ner/gör en dagbok där du skriver om hur, varför och när detta skedde, skriv hur du mår, känner och tycker om detta innan, nu och efter, skriv om hur du försöker leva efter att blivit av med ditt barn m.m. spara alla papper från domstolen, soc osv. Fortsätt med detta tills han kommer hem igen (för du får aldrig sluta hoppas och sluta försöka få hem honom) eller vänta (oavsätt om han kommer hem tidigare) tills han är 15-18 år och ge honom dagboken så får han läsa själv allt vid en ålder då han förstår mer.

Jag vill även berätta (och har funderat ett par dagar på att berätta men visste inte riktigt vad/hur jag skulle säga det, därav mina inlägg angånde tradera, frisören osv jag ville börja "prata" lite med dig för att förhoppningsvis sen kanske hamna på just det ämnet angånde anonyma kommentarer eller dylikt.) att jag faktigst var en av de som tog förgivet att du gjort allt som stod i domen bara för att soc "säger" det. Jag vill även berätta att jag faktigst var en av de "anonyma" (eller jag hade mina intijaler men ingen bloggadress) som skrev elaka saker, dock skrev jag i samband med socanmälan mot B, gud så arg jag var då. B är mamma till min sons halvbrors mamma och jag vill ju inte såklart att det ska gå illa för henne m. familj.

Jag tror jag + många andra drogs med i denna karusell i samband med tjafset mellan dig och B, men ju mer jag "följde" tjafset/inläggen desto mer kändes det som om jag hade/trodde fel angånde just varför din son togs ifrån dig.


Jag säger inte att du ska förlåta mig för vad jag skrev som anonym men jag hoppas på att du ändå gör det, men jag förstår om du inte förlåter mig för jag vet själv hur elaka saker jag skrev. Jag skäms verkligen för vad jag skrev, jag fattar inte hur jag kunde sjunka så lågt oavsätt om du gjort fel eller inte så är ändå jag en vuxen människa och så skriver/beter man sig inte oavsätt sak. Gud hade någon skrivit så till mig fyfan vad ont det hade gjort i mitt hjärta. Än en gång förlåt..


/Rebecca ("föredetta" alskadeliam.blogg.se, jag har ny bloggadress nu och förlåter du mig så är du såklart välkommen in (ja annars med såklart) till mig. :) nya adressen: http://geshiia.blogg.se)


Kommentarer
Postat av: Denise
2009-03-08 @ 00:28:00
URL: http://bunnystips.blogg.se/

Vad kul att mina tips kommer till användning iaf :) Hör gärna av dig om det är något speciellt du vill att jag ska visa nångång :)

Postat av: Beckah
2009-03-08 @ 00:28:50
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Jag fick också ont i magen när jag läste och är jätteledsen för hennes skull. Inte för att jag ångrar ett enda ord jag skrivit och har skrivit allt med min namnunderskrift.



Men jag är ledsen ändå för hennes skull och den fruktansvärda smärta hon känner nu. För oavsett om det är rätt eller fel beslut så gör det ju lika förbannat ont ändå att förlora sitt barn och den smärtan önskar man ingen annan, inte om man är normalt funtad. Då vill man inte att någon ska få känna hur det känns.

Postat av: Jessica
2009-03-08 @ 01:07:57
URL: http://Http://banditkoll.se

Ruskigt starkt gjort att be om ursäkt sådär ingående och dessutom "erkänna" det på din blogg. Såna saker gör att jag beundrar folk, och även om jag beundrat dig för en massa annat innan detta, så gör jag det även för det här.

Vill gärna läsa den här bloggen, så du får gärna maila mig adressen ok? Och vilken font jag har på min blogg? Ehm, Vet inte, som sagt är det en färdig mall som jag inte ens tittat tre sekunder i.. ler Men det är nog typ Verdana eller Courier tror jag. Kan kolla när jag kommer hem, är i Vingåker just nu ju..

Kram!!

Jessica

Postat av: Rebecca
2009-03-08 @ 01:47:24
URL: http://geshiia.blogg.se/

beckah jag ångrar det jag skrev i hennes blogg, speciellt ordvalen och de som inte ens hade med anmälningen att göra. Och det jag sa om anmälningen hade kunnat sagts på ett mer "vuxet" sätt.



Det är faktigst helt otroligt va fult språk och vilka otroligt fula/elaka/nertryckande meningar man kan få när man blir arg.

Postat av: Sandra
2009-03-08 @ 11:40:12
URL: http://munkavkarn.blogg.se/

Du är underbar. Det krävs en fegis för att säga något dumt men det krävs en hjälte för att be om ursäkt för det. Bra gjort. Hoppas hon läser detta och förstår att du är uppriktigt ledsen.

Postat av: Erika - This is me, take it or leave it!
2009-03-08 @ 14:30:49
URL: http://icabjorklund.blogg.se/

Vilken fin blogg!!!

Gjort designen själv ?



Kram

Postat av: sassa
2009-03-08 @ 15:24:11
URL: http://ww.sandram.webblogg.se/

Kikar in , vi är hemma från barn på permiss.

Postat av: Filura
2009-03-08 @ 17:26:46
URL: http://www.mysfias.se

Det är inte lätt ibland när man gör överilade saker, men det är lätt hänt, jag vet, jag har gjort många felval, som tur är så blir man bättre med tiden. Strong du var som skrev på nytt till henne!

Postat av: Rebecca
2009-03-08 @ 22:46:52
URL: http://geshiia.blogg.se/

Sandra Det känns väldigt bra med att få ha sagt det :)

Postat av: Rebecca
2009-03-08 @ 22:48:28
URL: http://geshiia.blogg.se/

Erika Tack :) jo jag har lekt ihop det själv, tog sin tid med koder och grafiken, jag är inte riktigt nöjd men det får duga tillsvidare. =)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback