Ölandsemester!

ÖLAND - BORGHOLM


Söndag

Vi kom fram till vackra Borgholm runt 10:00 och vädret var ganska så trist, riktigt busväder. Vi började med att packa in våra saker i stugan och efter det gick vi ner en sväng på stan och sen vidare till hamnen, käkade lunch i stugan för att sen ta en liten promenad blandat med lite vattenpistolskrig.

Efter vattenbuset var det dags för en smarrig glass tyckte vi alla, speciellt Liam som skrek GLA! GLA! (Gla=glass) hela vägen tills han fick sin glass. ;) Efter glassen blev det att knata hem till stugan, bäddade våra sängar och tog det lungt, vi kikade på en film för att sen äta lite korv med bröd + sallad.

 

Måndag
Bar det av till Köpingsvik för att bada och ha skoj, det var lite kallt i vattnet tyckte jag så jag och Liam badade inte sålänge men Robin badade ett bra tag så jag antar att det bara var jag som var lite mesig. ;)

Efter badet åkte vi hem och busungarna testade såpbubblorna Robin köpt, STOOORA STOOORA bubblor blev det och de var jätteskoj att jaga och skjuta sönder med vattenpistol. :) Efter lek och bus knatade vi ner på stan i Borgholm för att äta lite god mat, kvällen avslutade vi med lite fiske.


Tisdag
Tisdagen tillbringade vi på Ölands djur och nöjespark. Det var första gången för Liam att besöka en djurpark/nöjespark och han ÄLSKADE det! =) Karusellerna var häftiga men också läskiga tyckte Liam och vilken lycka när han såg karusellen med bilar, brum brum lät det från Liams lilla mun. :)

Det hände en liten olycka under dagen och det var när Liam skulle in och mata getterna och en get (läs GET) bet honom. Det blödde som sjutton och Liam grät ett bra tag, vi stod och tittade efter någon som jobbade där men neee vi såg ingen personal? (det ska finnas personal där, samma sak i vattenland och där fanns det inte heller någon personal vid alla pooler, dåligt!) Tillslut fick vi ringa 1177 för att prata med vårdupplysningen. Dagen avslutade vi med en tur ner till hamnen.

Onsdag
Tillbringade vi på stranden i Borgholm, ungarna badade och lekte men jag var lika mesig denna gång och tyckte det var kallt så jag tog ett snabbdopp men hamnade i solstolen ganska snabbt. Efter badet drog vi och käkade pizza med oxfilé, räkor och annat smarrigt på. Fiske var det på "listan" efter maten så fiska blev det och lite lek i lekparken. :)


Torsdag
Ojojoj vilken dag! Vi skulle bara ut på en liten snabb promenad men kom hem tre-fyra timmar senare. Vi knatade upp till Borgholms slott och sen vidare till Solliden (som då typiskt nog hunnit stängt) stannade och fikade vid ett fik där för att sen knata hemåt.

På bilden längst ner i fotokollaget här under så ser ni en bild på Liam och pappan.. Precis efter bilden togs kom Ravelli joggandes, ja någon av de var det iallafall ;) antingen Thomas eller så var det hans tvillingbror Andreas vi såg, lite kul. :)


Fredag
Var det tråkväder när vi vaknade så vi valde att åka hemåt, stannade en sväng i Kalmar och gick på stan för att sen fortsätta bilfärden hem.



Ja det var lite kort om vår lilla Ölandstripp. Fler bilder typ massor kommer finnas att skåda i min bilddagbok lite senare, jag hojtar då de är uppe. =)

Kommentarer
Postat av: Jessica
2009-07-25 @ 23:27:26
URL: http://nänänä

Oj ni har haft fullt upp, men gud så kul ni verkar ha haft!! Angående ditt erbjudande så visst, det är alltid välkommet eftersom det ska fixas så mkt annat också, har ju gjort mig av med så gott som allt eftersom det inte skulle bli fler.. Hmm.

Nåja. Ska till v-åker flera gånger den kommande veckan, för att lämna av djur och barn lite om vartannat när vi ska till gbg och släkten på vägen neråt.

Tisdag och fredag tror jag det blir, du kan ju messa mig eller maila vilket som passar bättre kanske?

Jessica

Postat av: Beckah
2009-07-26 @ 01:10:41
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Härlig semester!!! :-) försökte kolla bdb förrut idag men det hakade upp sig bara. Ska göra ett nytt försök. Himla mysgt ni bodde!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback