Tandläkarskräck..

Jag var hos tandläkaren idag och det var ganska intressant, jag gjorde en vanlig undersökning som inte gjorts på flera år (och då menar jag verkligen fleeeera år) då jag har tandläkarskräck. Vi pratade lite och jag klagade på att jag tyckte mina tänder var för missfärgade vilket hon absolut inte tyckte, hon sa att de såg ut som normala tänder gör dvs de som inte har blivit blekta osv dårå. Hon tyckte att jag hade jättefina tänder för att ha varit rökare, hon hade bara en sak att klaga på och det var min percing i underläppen vilket iofs är förstårligt. ;)

Det intressanta var dels att hon såg att jag inte hade några visdomständer och har aldrig haft, ja hon såg alltså att det inte var några på G heller. det var helt tomt *poff* borta. Men vissa får ju aldrig några och jag verkar då vara en av de lyckliga. Det som var mer intressant var att jag hade en mjölktand kvar, hum.. mjölktänderna tappar man när man runt 10-12 år gammal. Tråkigt bara om jag skulle tappa den, det finns ju ingen ny tand under heller.

Kommentarer
Postat av: Amanda
2009-04-27 @ 19:16:26
URL: http://creyla.blogg.se/

Va? Har du en mjölktand kvar? Din lilla bebis. ;o)



Jag fick alla mina visdomständer tidigt. Fy sjutton vad ont det gjorde. Och än så länge är dom kvar allihop med. Men jag hade klarat mig utan dom. Det brukar juh ändå sluta med att man får dra ut dom.



Jag har också tandläkarskräck (mammas fel) men jag har aldrig lagat en tand.



Skönt att du har det avklarat nu iaf. ^^

Postat av: Matilda 18år och mamma till Mercedes
2009-04-27 @ 19:25:57
URL: http://majbebis08.blogg.se/

lyllo, jag har inte fått mina än men tydligen så växer de snett så dom kanske måste dra ut dom sen.. gaaah livrädd

Postat av: Elina
2009-04-27 @ 20:04:38
URL: http://xxelinaxx.blogg.se/

Svar: Ordinare pris är 4900, men just nu har dom erbjudande till sista april, så jag betalar bara 1900 kr för tandblekningen..

Postat av: Sara
2009-04-27 @ 20:46:03
URL: http://amigocollection.blogg.se/

Så kul, det får du gärna göra! :)



Usch jag är inte heller förtjust i tandläkaren.. Drar mig för varje gång jag ska dit!

Postat av: Jessica
2009-04-27 @ 21:39:38
URL: http://Http://banditkoll.blogg.se

Haha, nu vet vi alltså varför du aldrig blivit vuxen.. det kan man väl inte vänta sig om man fortfarande har mjölktänder kvar?! asgarvar

Nä, allvarligt så är du mer vuxen än många andra jag känner, och det verkar lite mysko med mjölk- o visdomständerna, men det är väl olika som allt annat.

Duktigt av dig att gå dit alls!!

Postat av: Emelie - Mamma till Lucas
2009-04-28 @ 10:15:41
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/

Ja, det var lite dyrt för min plånbok. 170 för solhatten o 380 för badkaftanen. Iofs 100% ekologiskt så det var det värt :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback